Nyfikenhet = Djävulen

Mina vänner..

Tänk dig detta..

Det är en helt vanlig dag, solen lyser och träden har sakta gulnat till höstens färgranna färger, Men så är det någon gång på den helt vanliga dagen som samhället plötsligt stannar upp. Det spelar ingen roll vad man gjorde eller vad man skulle säga, allt stannas upp.
Folk springer, sträcker huvudet ja, de gör vad som helst för att kunna se vart det kommer ifrån och vad det är.

Tills någon ropar....



DET ÄR EN BRANDBIIIILLL!!


Då säger samhällets invånare till varandra " uch vad hemskt" sedan fortsätter allt som det var på den helt vanliga dagen som om ingenting hade hänt.

NYFIKENHET;

Likt små barn, nyfikenheten tar över och den där tråkiga svenne attityden ( Ni vet, visa inga känslor ) försvinner och vi hoppar upp och ner av iver att få veta vad som fanns i just det paketet, hur den spännande boken slutade, vad som fanns (eller i texten jag skrev tidigare )vilken sorts räddnings syren som hörs runt hörnet.

Nyfikenheten kan bli så stor att djävulshornen sakta börjar skjuta i höjd, dom sk. ängeln och djävulen sätter sig på varsin axel och diskuterar rätt och fel ( fel vinner, ..like always)

Man blädrar till sista sidan för att snabbt läsa hur boken skulle sluta,  ivrigt öppnar man paketet dagen innan födelsedagen och låtsas häpna av dess innehåll när födelsedagen väl är där och familjemedlemerna sitter runt en. "Nääämen ooooj taaack, v..v..vilken överaskning taaack , he he " ( fejkat leende)  

När man var liten och blev den stackarn som fick räkna,  " inte titta" på kurragömma när vännerna gömde sig, såklart man tittade? hur skulle man annars hitta dem?

Fuska? va? vad betyder det..


AnnaGreta, titta vad jag har till dig, ett stort JÄTTE  stort paket du kommer verkligen ÄLSKA den! Det är nog det bästa som jag har köpt till dig som du har önksat dig! vill du ha det DYRA paketet, som jag vet att du kommer ÄLSKA?  " jaaaa, ge mig, ge mig" Här ligger det på bordet, MEN  du får inte öppna det SPPÄNNANDE paketet förens imorgon( Här visas ett ondskefullt leende på den som köpte överasskningen innan denne glatt hoppar iväg) AnnaGreta = horn, ängeln och djävulen sätter sig på axlarna " ööpna pakeetet, det är ju ditt aight" n..n..nej öppna det inte" SCORE TO THE DEVIL
Mååste titta , my preciors Glom Golom, baara liite 


...hu..tom?


YOU JUST GOT PUNK'D!!

//L-z♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Luz Zoraida

Välkommen mina stalkers och fans ( och till dig som ÄNTLIGEN hittade hit ) till min alldeles nya blogg! - Mina vänner, denna nya blogg kommer handla om eran idol ( mig såklart), men även om nageldesign, extremt goda bakelser och såklart om allt galet som råkar snubbla mig förbi här i Stockholms stad! Läs, och häpna!

RSS 2.0