Akta tårna!

Mina vänner..
 Något intressant håller på att hända med vårt samhälle, något som har legat och bubblat och bara väntat på att få sprängas upp!  Frågan är, vad är det som håller  på att hända?
Vi har otroligt stora diskussioner om extremt små saker.. Förr var det ordet "hen" som alla ville ha en åsikt om, sedan Tintin efter det pepparkaks gubben och nu Disney.. Vi har tydligen blivit galet rädda för att trampa någon på tårna. Men ändå, det jag förundras över är faktiskt Varför Disney väljer att ta bort den coola svarta dockan som faktiskt KAN säga "mamma" ( Kan man bli stött av att en docka får ett okej på rumpan? ) ( Är det inte det julen bla är till för, att alla oavsett vad, ska få komma in i värmen?)
Om vi nu ska vara så otroligt rädda om allas tår kanske man kan undra, Den blonda dockan då,Hon som inte ens kan säga mamma, ska hon också tas bort kanske? För det finns ju människor med tal fel som kanske tar illa vid sig...?
Det som även är lite intressant med den här diskussionen är att vissa delar går emot sig själv. För ingen vet längre vad som är rasistiskt oc inte rasistiskt, vad som är kränkande och inte kränkande. Är det rasistiskt eller inte rasistiskt att den svarta dockan försvinner?
Vissa personer skriver " det här är invandrarnas fel" Skicka tillbaks alla svarta" " Nu ska jag rösta på Sverigedemokraterna"
Men frågan är: Är det de svartas fel att Disney väljer att ta bort den svarta dockan? Vad kommer Sverigedemokraterna göra om de vinner, Be Disney lägga in den svarta dockan och juden? ( ja, för det strävar de efter....).
Och till alla er vars jul är förstörd, testa att blinka en eller två gånger då den svarta dockan eller juden skulle dykt upp så blir eran jul precis som vanligt.
 
 
/L-z


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Luz Zoraida

Välkommen mina stalkers och fans ( och till dig som ÄNTLIGEN hittade hit ) till min alldeles nya blogg! - Mina vänner, denna nya blogg kommer handla om eran idol ( mig såklart), men även om nageldesign, extremt goda bakelser och såklart om allt galet som råkar snubbla mig förbi här i Stockholms stad! Läs, och häpna!

RSS 2.0