Drömmar

Trallade precis hem från skolan när jag helt plötsligt blev så  jädrans sugen på att baka drömmar!
väl hemma satte jag igång att baka..
vad kan man säga. dom var Himelskt goda!



Ingredienser

  • 200 gram smör
  • 2 dl strösocker
  • 2 tsk vanillinsocker
  • Ca 5 dl vetemjöl
  • 1/2 tsk hjorthornssalt




Gör så här

  • Sätt ugnen på 175 grader.
  • Rör matfettet och sockret poröst.
  • Tillsätt vanillinsockret och mjölet blandat med hjorthornssaltet.
  • Rulla ut degen till små bollar, ca 50 stycken.
  • Lägg dom på en smord plåt.
  • Grädda i ca 20 minuter.

varning: beroendeframkallande ♥
 

Trackback

Luz Zoraida

Välkommen mina stalkers och fans ( och till dig som ÄNTLIGEN hittade hit ) till min alldeles nya blogg! - Mina vänner, denna nya blogg kommer handla om eran idol ( mig såklart), men även om nageldesign, extremt goda bakelser och såklart om allt galet som råkar snubbla mig förbi här i Stockholms stad! Läs, och häpna!

RSS 2.0