Fortsättning: rodetripp till göteborg


Lördag: Spårvagn till Nordstan och frukost på en mysig restaurang. Lyckligare stunder får man leta efter...! Efter att ha brottats med olika tjejer inne på olika klädes affärer lyckades jag tillslut köpa mig ett par leggins samt ett linne. Efter att ha shoppat loss på systemet och blivit jagade av en musikant med dragspel tralla vi senare hem till lägenheten.

20 års festen: Mat, massa Mat, Drinkar, godis och hallonpaj. WHAT!? IS THIS HEAVEN? Musiken dånar i högtalarna, Norsken är inne på sin 4, 5, 6 Öl. Han slummrar till men vaknar med detsamma. "Neaej no skall man go ivääg och ta en til! "  , Han vingla iväg.
Lite för fort reser jag mig upp, "woow, vart tog golvet vägen" " ida! drick nu" Vilken omtänkssam kusin jag har.
Resten av fest folket får nostelagi när jag berättar om gymnasiet med mera. " åh ja.. Det var så läätt på den tiden"  ehm say whaaat!?
"ja.. snyft. nästan så man saknar det lite"

"ÖJ! vart tog norsken vägen?" sökandet påbörjas...
Tills någon tillslut ropar "Jag hitta honom!"
Timmarna går, jannie och jag bestämmer oss för at dra hem, innan de somnas på soffan. " vi drar nu , jag måste hem med lill kusinen, hon börjar bli trött" AMEN HALLÅ? VAD ÄR JAG 5? jannie ger mig en varnande blick, nicka och le,. resten av folket bestämmer sig för att göra detsamma.
ops..
morsken vinglar in i hallen med en besviken min och en  Öl burk i handen,"er festen shlot? "
nejnej, festa på du! han snubblar glatt tillbaks in i vardagsrummet.

Busstationen; gosh,JÄKLAR VAD KISSENÖDIG JAG BLEV!!!!! panik PANIK panik!!!  " jannie täck mig!"


PÅ bussen ; chaffören kör förbi tre personer, en enbent som tappert hoppar på kryckor för att hinna till busshållsplatsen innan bussen gör det.  NEEJ STACKARN,brister jag och kusinen ut!  De två vännerna hinner ifatt bussen och ställer sig sedan imellan dörrarna så bussen inte kan åka och in kommer tillslut Den enbente.  vi fällde en tår, jag och min Vän.


Låt oss alla blunda för alla stavfel i denna text..



Fortsättning längre ner..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Luz Zoraida

Välkommen mina stalkers och fans ( och till dig som ÄNTLIGEN hittade hit ) till min alldeles nya blogg! - Mina vänner, denna nya blogg kommer handla om eran idol ( mig såklart), men även om nageldesign, extremt goda bakelser och såklart om allt galet som råkar snubbla mig förbi här i Stockholms stad! Läs, och häpna!

RSS 2.0