Rodetripp till göteborg

Mina vänner, efter att ha åkt 20 timmars bussresa den här helgen är jag väldigt, väldigt trött (speciellt på bussar). Dock har jag haft det hur kul och trevligt som helst!

Fredag;
Efter att ha drömmt oändligt många drömmar om hur jag missar bussen till göteborg ringer till slut väckarklockan (6.30) och jag beger mig trött och nervös till bussen. Jag sätter mig längst fram, fråga mig inte varför mina vänner, men det kändes bara bra, kanske kunde man skaffa sig en chaffis kompis som dessutom var identiskt lik min gudmors sambo. Funderade starkt på att fråga honom om han var det men efterssom han inte reagerade när han såg mig så övervägde jag att inte göra det. klokt val! Bussen börjar rulla.
Efter att ha skrattat högt för mig själv åt en man som sittandes rakt hade lagt en filt överhuvudet på sig själv, somnade jag tillslut.

Plötsligt väcks jag av en röst som skar in i öronen," Ursäääkta ääär det leedigt hääär?"
En kutig gammal tant tittar ner på mig med extremt stora solbrillor .

ÅH NEJ! " ja viist"

Sedan säger hon " det är en kvinna som kommer hoppa på lite senare är det okej om hon kan sitta där du sitter då , för hon måste se vägen,"? (vad gör man inte för gammla tänkte jag) "ja det går  väl bra" ( nooway) "ååhh tack, vad snäält" 

Karlstad: där solen faktiskt alltid skiner, whyy oo whyy? 

Den konstiga tantes jobbiga kompis kommer "titta jag fixa en plats" what a fu**?  , jag satte mig längst fram på andrra sidan, där jag får sitta ifred ... tills en liten mullig ( no fench) kvinna kommer , ursäkta  är det ledigt bredvid dig, jag blir så åksjuk blblabla, " ja, viist" åh tack"   Det här ä hero ida dagen,

på bussen kommer sedan en utländs kvinna med en tåg biljett som hon föröker komma in på bussen med, " nej du förstår det här är en tåg biljet" No swedish , attans chaffisen blir nervös och stammar fram sin feminiala engelska " no, ehm its.., you  have  ehm tooo goe , kvinnan ger chaffisen hennes mobil telefon ,en röst skäller ut chaffisen, hanropar tillbaks i telefon , " nej hon måste gå in och byta , det här är en tåg biljett , nej hon har en tåg biljett, nej det här är swebuss sxpress, ja men då har ni gjort fel , nej hon måste gå in , säg till henne att hon måste gå in och byta, vi åker om 5 minuter blabla osv. rösten säger åt kvinan vad hon ska göra ,  Den kvinnan såg vi inte mer sedan.
chaffisen tappar humöret.

5minuter senare den nya chaffisen kommer dom växlar lite ord och den första chaffisen gnäller om hur irriterad han blir när sånt händer ,

Nya chaffisen, från finland .tanterna som snodde min plats kaklar på at dom inte kan sätta på sig säkerhetsbältet , Finen suckar, " har ni aldrig använt bälte förut?" ingen skratta eller jo jag.

timmar har gått , snart framme , tjejen bredvid mig lutar sovandes mot mig , ooh noo!  närmare närmare , hjälp nån? hennes mobil ringer och studdsar upp , TACK GUD!

Göteborg here i am!


Låt oss alla blunda för alla stavfel i denna text..


Fortsättning Längre ner..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Luz Zoraida

Välkommen mina stalkers och fans ( och till dig som ÄNTLIGEN hittade hit ) till min alldeles nya blogg! - Mina vänner, denna nya blogg kommer handla om eran idol ( mig såklart), men även om nageldesign, extremt goda bakelser och såklart om allt galet som råkar snubbla mig förbi här i Stockholms stad! Läs, och häpna!

RSS 2.0