AHHA I GET IT!

Bloggen är nygjord (svårt att undgå). Efter detta inlägg kommer jag försöka skiva på ett annorlundare sätt, kanske med lite längre texter och mer  --->kategorisk <--- Smart man kan låta ibland, eller hur? I know Det lät kaotiskt tråkigt, hm.. kaotisk.. katolisk? Nej kaotiskt.

Nu är ju frågan vad är en bra blogg?
När man lyckas fånga X antal läsare att vilja komma tillbaka och läsa om.. vad?
vad ska en bra blogg handla om? Kanske något där läsaren känner igen sig i, "ja jag förstår precis vad han hon menar" eller kanske flera tipps. som Mode, Böcker, smink, recept. Ni vet då man hittar världen bästa sida och där DÄR står allt hur man gör den godaste kladdkakan, Den snyggaste innebandy dribblingen eller bästa spa maskerna. KLICK!  favoriter, sparat, spamma.

Men om man nu inte vet vad man ska skriva om? Om man inte kan eller orkar skriva om mode, Då det tydligen ska vara otroligt inne med byxor ända upp till hakan, amen HALLÅ?! Eller inne färgerna, Gult ( förlåt alla gulälskare) då folk stirrar på en
ehm ursäkta.. ska du föreställa en kyckling?
eehh nej?
Nähä.. får jag ta kort ändå? om jag tycker om att överdriva? nej vadå xD? inget illa mot modebloggare, jag menar kan dom bli kändare, kenza?, nej. för att läsarna älskar kläderna, tippsen ännu en gång KLICK! favoriter, sparat, spamma. 

Ska man istället skriva om sitt liv på bloggen? "åhhh idag var jag på stan med min puttinutt söta kompis Bella♥ (who the F** is bella? Ingen vet, Ingen bryr sig... eller ja ... förutom Bella) Vissa personer skriver om sina liv då en tonåring är mamma till x antal barn, en tjej skriver om sitt liv som Canser drabbad, En annan om våldtäckt. Okej viist det är "spännande" det är HEMSKT det är gripande Men borde man skriva om det? Man bearbetar situationer olika yeah i get it men Till vem som helst?

blablablaablabla jag vet, Det blev en jäkla massa text.. xD. Men bara lugn. det kommer mer ;) Ett FÖRSÖK till att vara rolig där... FAIIIL! Vad finns det mer som fångar en läsare.. jo sättet man BÖRJAR skriva på, de 4 första meningarna är viktiga, speciellt om man nu (som jag) får för sig att skriva bokvarning långtinlägg... Det är som första träffen med en helt främmande ehm.. främmling, då gäller det första intrycket.. sabbar du det. Då är det kört.


Fråga mig inte vad jag har kommit fram i det här inlägget men några AAHHHA upplevelser måste det väl ändå blivit.. kanske..Fast vem är jag att komma och säga att SÄHÄR ÄR DET!!! SÅ FUNKAR DET I BLOGGVÄGEN! saningen:  jag vet ingenting om "blogg världen" det här är bara sånt jag tror, spekulationer, blablablbablaa WHAT EVER!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Luz Zoraida

Välkommen mina stalkers och fans ( och till dig som ÄNTLIGEN hittade hit ) till min alldeles nya blogg! - Mina vänner, denna nya blogg kommer handla om eran idol ( mig såklart), men även om nageldesign, extremt goda bakelser och såklart om allt galet som råkar snubbla mig förbi här i Stockholms stad! Läs, och häpna!

RSS 2.0