Fel Nummer!!

Det är natt jag sover, plötsligt ringer mobilen. Med ett alldeles för snabbt ryck sätter jag mig upp i sängen tar mobil jäkeln och svarar med trött röst,
" mmhallå?"
en tjej med mycket folk omkring sig svarar eller snarare skriker
" HEJ! VAD ÄR KODEN TILL DÖRREN?!"
say what?
yrvaken och snurrig försöker jag förstå vad hon precis frågat
"va? vilken dörr? ( sisst jag tittade så hade inte vi något kod på vår dörr)
"VISST ÄR DET IDA FORSBERG?"
"ehm ja.. vem är det?"
Hon ignorerar min fråga och säger än en gång,
DÖRREN, VAD ÄR DET FÖR KOD?
fortfarande helt borta och oförstående av den brutala uppväckningen tror jag mig förstå vad hon säger och svarar automatiskt,
"jaha dörren ehm vänta lite"
vingligt reser jag mig upp och stapplar iväg till mina föräldrars rum för att fråga fader min vad vi har för kod till dörren. (vill bara påminna att jag var inte helt vaken, för vi har nämlingen inget kod till dörren)
på vägen dit frågar hon igen, nu lite mer förvirrat
"MEN VISST ÄR DET IDA FORSBERG?"( det var ett jäkla tjat)
tankarna snurrar ,plötsligt får jag för mig att det kanske är en lag kamrat som vill ha koden till innebandy hallen, för det är sammling och alla står utanför och väntar, herre guud har jag försovit mig?
Mina föräldrar vaknar av att jag står och pratar med någon utanför deras dörr, (hur wierd är inte det lix)
"eh ja det är ida, hur mycket är klockan?"
min mor sätter sig upp tittar på mig och ropar "VA?"
tjejen i telefon ignorerar ännu en gång min fråga och kontrar
"JAG TROR INTE DU ÄR MIN IDA!"
"ehhhh"
hon upprepar förvirrat
"DU ÄR NOG INTE MIN IDA"
min mammi stirrar lite skelögt på mig "VA?"
tjejen fortsätter prata,
"ÄR DU IDA FORSBERG FRÅN (stället jag inte kommer ihåg)?"
"nej" svarar jag med hes röst.
Hon säger något och jag avslutar"hejdå" och lägger på.
mammi fortsätter stirra på mig och frågar
"vem var det?"
"vet inte, hon ville ha koden till dörren"
" jaha" svarar mammi,lägger sig ner och somnar om.
jag stapplar in till mig, tittar på klockan, 02.43.
Holey crap!!!



Hur stor chans är det att en person ringer fel men söker en person med samma namn och efternamn?!
sånt finns inte..




Kommentarer
SOFIA

SV: ellerhuuur ;) parteeeey. 2010 är inte att leka med =D

2010-01-25 @ 21:20:26
URL: http://fiiab.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Luz Zoraida

Välkommen mina stalkers och fans ( och till dig som ÄNTLIGEN hittade hit ) till min alldeles nya blogg! - Mina vänner, denna nya blogg kommer handla om eran idol ( mig såklart), men även om nageldesign, extremt goda bakelser och såklart om allt galet som råkar snubbla mig förbi här i Stockholms stad! Läs, och häpna!

RSS 2.0